Olejki eteryczne stanowią niezwykłe bogactwo natury, które od wieków fascynuje ludzkość swoimi różnorodnymi właściwościami. Wśród tych zapachowych esencji kryją się nie tylko przyjemne aromaty, lecz także potężne właściwości terapeutyczne i korzyści dla zdrowia fizycznego oraz emocjonalnego. Od starożytności po współczesność ludzie wykorzystywali olejki eteryczne do pielęgnacji ciała, poprawy samopoczucia, relaksacji oraz wsparcia w leczeniu wielu dolegliwości.

Niniejsze Vademecum Olejków Eterycznych zaprasza Cię do fascynującej podróży po świecie natury, w którym odkryjesz szeroki wachlarz informacji na temat najpopularniejszych i najbardziej skutecznych olejków eterycznych, ich zastosowań oraz właściwości. Od esencji kwiatowych, przez drzewne po cytrusowe – każdy olejek eteryczny ma coś niepowtarzalnego do zaoferowania.

Do Vademecum sukcesywnie dodawane są nowe olejki.

☘️ LAWENDA WĄSKOLISTNA (Lawandula angustifolia)

Źródło: kwiaty

Metoda ekstrakcji: destylacja parą wodną

Właściwości: antyseptyczna, cyofilaktyczna, nasenna, przeciwbakteryjna, przeciwbólowa, przeciwdepresyjna, przeciwpasożytnicza, przeciwwymiotna, przeciwzakaźna, uspokajająca, zabliźniająca, zwalczająca drobnoustroje.

Zastosowanie: stany zapalne, zakażenia skóry, rany, skaleczenia, wypryski, wysypki, świąd, egzema związana ze stresem, łuszczyca nerwowa, oparzenia, skurcze mięśni, skurcze brzucha, bóle głowy, migrena, bezsenność, nerwowość i choroby pokrewne, trądzik, pryszcze, ukąszenia owadów, stres, napięcie, napady paniki, środek odstraszający owady.

Środki ostrożności: brak

☘️ ROZMARYN (Rosmarinus officinalis)

Źródło: liście, gałęzie i kwiaty

Metoda ekstrakcji: destylacja parą wodną

Właściwości: antybakteryjny, antyseptyczny, immunostymulujący, kojący żołądek, likwidujący zatory, moczopędny, pobudzający, przeciwbólowy, przeciwskurczowy, przywracający równowagę, wiatropędny, zabliźniający.

Zastosowanie: bóle mięśni, reumatyzm, artretyzm, osłabienie mięśni, uraz mięśni, ból głowy, migrena, rozstrój żołądka, skurcze brzucha, choroby układu oddechowego, przekrwienie zatok, zatrzymywanie płynów, ociężałość nóg, obrzęki, cellulit, detoksykacja, wzmocnienie pamięci, ogólne osłabienie, trądzik, pryszcze, czyraki, ropnie, łupież, wypadanie włosów.

Środki ostrożności: unikać w ciąży i okresie karmienia.

☘️ DRZEWO HERBACIANE (Melaleuca alternifolia)

Źródło: liście i gałęzie

Metoda ekstrakcji: destylacja parą wodną

Właściwości: antyseptyczne, immunostymulujące, likwidujące zatory, przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze, przeciwpasożytnicze, przeciwwirusowe, zabliźniające.

Zastosowanie: bakteryjne i pasożytnicze zakażenia skóry, zakażenia dróg oddechowych, zapalenia zatok, katar, zapalenie krtani, zapalenie oskrzeli, rany, owrzodzenia, pryszcze, trądzik, ropnie, wszawica głowy i ciała, zakażenia grzybicze, grzybica stóp, brodawki, brodawczaki.

Środki ostrożności: może powodować podrażnienia, zaleca się wykonanie testu skórnego.

☘️ KADZIDŁOWIEC (Boswellia carterii)

Źródło: oleożywica

Metoda ekstrakcji: destylacja parą wodną

Właściwości: antybakteryjny, antydepresyjny, antyseptyczny, cytofilaktyczny, nasenny, tonizujący, uspokajający, wykrztuśny, wzmacniający nerwy, zabliźniający, zwalczający drobnoustroje.

Zastosowanie: kaszel, przeziębienie, zapalenie oskrzeli, astma nerwowa, zakażenie skóry, blizny, rany, zakażenie dróg moczowych, zmęczenie psychiczne, depresja, nerwowość, stres, napięcie, niezdolność do komunikacji.

Środki ostrożności: brak.

☘️ MIĘTA PIEPRZOWA (Mentha piperita)

Źródło: świeża lub częściowo wysuszona roślina

Metoda ekstrakcji: destylacja parą wodną

Właściwości: antyseptyczne, kojąca żołądek, obkurczająca naczynia krwionośne, pobudzająca krążenie, pobudzająca przewód pokarmowy, przeciwbakteryjna, przeciwbólowa, przeciwskurczowa,  przeciwwirusowa, przeciwzapalna, przeciwzakaźna, stymulująca, tonizująca, wiatropędna, żółciopędna.

Zastosowanie: ból głowy, migrena, problemy trawienne, nudności, kolka, zaburzenia żołądkowo-jelitowe, wzdęcia, zapalenie jelita grubego, zapalenie uchyłków, choroba Leśniowskiego-Crohna, zespół jelita drażliwego, przekrwienie zatok, zapalenie zatok, bóle mięśni, urazy mięśni, skurcze mięśni, rwa kulszowa, zwichnięcia, reumatyzm, skurcze menstruacyjne, nerwobóle, trądzik, pryszcze, wyczerpanie psychiczne, napięcie, wyczerpanie fizyczne, zmęczenie, apatia.

Środki ostrożności: unikać w ciąży i okresie karmienia. Unikać stosowania w wannie i pod prysznicem.

☘️ TRAWA CYTRYNOWA (Cymbopogon flexuosus)

Źródło: liście

Metoda ekstrakcji: destylacja parą wodną

Właściwości: antyseptyczna, moczopędna, odtruwająca, przeciwbakteryjna, przeciwbólowa, przeciwgrzybicza, przeciwpasożytnicza, przeciwzakaźna, ściągająca, tonizująca, trawienna, usypiająca.

Zastosowanie: bóle mięśni, zaburzenia żołądkowo-jelitowe, niestrawność, zapalenie jelita grubego, cellulit, gorączka, infekcje ogólnoustrojowe, wyczerpanie fizyczne i psychiczne, trądzik, pryszcze, ukąszenia owadów, środek odstraszający owady.

Środki ostrożności: może powodować podrażnienia bardzo wrażliwej skóry, zaleca się wykonanie testu skórnego. Unikać w ciąży. Nie stosować przez osoby przyjmujące wiele rodzajów leków.

☘️ WETYWERIA (Vetiveria zizanoides)

Źródło: korzenie

Metoda ekstrakcji: destylacja parą wodną

Właściwości: Antybakteryjna, antyseptyczna, napotna, przeciwskurczowa, przywracająca równowagę, tonizująca, uspokajająca, wzmacniająca nerwy.

Zastosowanie: choroby wywołane stresem, napięcie nerwowe, problemy menstruacyjne związane ze stresem, skurcze i bóle mięśni, skurcze menstruacyjne, zespół napięcia przedmiesiączkowego, niepokój, pracoholizm, wyczerpanie fizyczne, drażliwość, depresja.

Środki ostrożności: brak.

☘️ YLANG YLANG (Cananga odorata)

Źródło: kwiaty

Metoda ekstrakcji: destylacja parą wodną

Właściwości: antyseptyczne, hipotensyjnie, nasenne, poprawiające krążenie, przeciwdepresyjne, przeciwskurczowe, przeciwzapalne, tonizujące, uspokajające, wzmacniające nerwy.

Zastosowanie: nadciśnienie, choroby układu krążenia, skurcze mięśni, skurcze menstruacyjne, skurcze jelit, bezsenność, napięcie nerwowe, stres, nerwowość, wyczerpanie, fizyczne, chroniczne zmęczenie, depresja.

☘️ RAVENSARA (Ravensara aromatica)

Źródło: liście

Metoda ekstrakcji: destylacja parą wodną

Właściwości: antyseptyczna, immunostymulująca, przeciwbakteryjna, przeciwwirusowa, przeciwzakaźna, stymulująca, wykrztuśna.

Zastosowanie: przeziębienia, grypa, infekcje bakteryjne i wirusowe, opryszczka, półpasiec, infekcje oskrzeli, zapalenie oskrzeli, infekcje dróg oddechowych, katar, zapalenie zatok, bóle i zmęczenie mięśni, chroniczne zmęczenie.

Środki ostrożności: unikać w ciąży i okresie karmienia.

☘️ MELALEUCA ERICIFOLIA

Źródło: liście.

Metoda ekstrakcji: destylacja parą wodną

Właściwości: antyseptyczna, immunostymulująca, napotna, przeciwbakteryjna, przeciwbólowa, przeciwskurczowa, przeciwwirusowa, przeciwzakaźna, uspokajająca, wykrztuśna, wzmacniająca nerwy, zwalczająca drobnoustroje.

Zastosowanie: infekcje dróg oddechowych, zapalenie zatok, zatokowy ból głowy, kaszel, przeziębienie, niepokój, nerwowość, drażliwość, trądzik, pryszcze, ukąszenia owadów.

Środki ostrożności: brak

☘️ CYTRYNA (Citrus limon)

Źródło: skórka owoców

Metoda ekstrakcji: tłoczenie na zimno/destylacja parą wodną

Właściwości: antybakteryjna, antyseptyczna, hemostatyczna, moczopędna, oczyszczająca, pobudzająca, poprawiająca krążenie, poprawiająca trawienie, przeciwskurczowa, przeciwwirusowa, przeciwzakaźna, ściągająca, tonizująca, uspokajająca, wiatropędna, zabliźniająca.

Zastosowanie: problemy trawienne, utrata apetytu, detoksykacja, cellulit, choroby oskrzeli, grypa, ból gardła, zapalenie krtani, trądzik infekcje skóry, opryszczka, ropnie, wyczerpanie fizyczne, zmęczenie, osłabienie, ukąszenia owadów, depresja lękowa, napięcie nerwowe, niemożność skupienia się lub koncentracji.

Środki ostrożności: tłoczony olejek cytrynowy jest substancją fotouczulającą, nie należy stosować go na skórę przed wyjściem na słońce. Destylowany olejek cytrynowy jest substancją niefotouczulającą. Może powodować podrażnienia bardzo wrażliwej skóry, zaleca się wykonanie testu skórnego.

Zachęcam do zgłębiania tajemnic aromaterapii i korzystania z jej dobroczynnych właściwości aby osiągnąć równowagę i harmonię w życiu. Źródłem cennych informacji a także miejscem, gdzie znajdziesz inspiracje do tworzenia własnych receptur jest strona AROMATERAPIA.

ŚWIETNEJ JAKOŚCI NATURALNE OLEJKI ETERYCZNE ➡️ www.olejki.org

Wykorzystaj kod rabatowy na swoje pierwsze zakupy w BEWIT! Kod promocyjny dający zniżkę -15% to: WVX2RDTP

Jeśli podczas swoich zakupów założysz bezpłatne i do niczego Cię nie zobowiązujące konto, będziesz mieć dostęp do innych zniżek i promocji dostępnych tylko dla zarejestrowanych klientów.
Jeśli zarejestrujesz się poprzez stronę www.teambewit.pl, po zrobieniu pierwszych zakupów otrzymasz darmowe ebooki „Podstawy aromaterapii” oraz „Mieszanki olejków eterycznych. 50 praktycznych przepisów”, które pomogą Ci postawić pierwsze kroki w świecie aromaterapii i pokażą, jak korzystać z olejków eterycznych bezpiecznie i samodzielnie (ebooki zostaną przesłane na maila, który został użyty do rejestracji konta. W razie nieotrzymania ebooków, proszę o kontakt na maila: olejkibewit@gmail.com)